Edith Holá

Napsala jsem dvě knihy: autobiografickou "CESTA K MÝM MATKÁM" (o mém životě v adoptivní rodině a nalezení biologické matky, Nakl. JOTA 2012). V květnu 2014 mi vyšel druhý román "O ŽENÁCH A O LÁSCE", který je na základě zkušeností mnoha žen se surogátním mateřství u nás. Byl oceněn Akademií literárního salonu Blinkr a získal druhé místo.

Jsem koordinátorkou a spoluautorkou projektu Pohádky pro kulíšky. Za terapeutické pohádky pro rodiče předčasně narozených dětí ke čtení na JIP a práci na celém projektu pro o.s. Nedoklubko jsem byla v roce 2012 oceněna Purpurovým srdcem. Aktuálně vyšla kniha na neonatologické JIP "Vítej, kulíšku", v níž je Sedm duhových pohádek nejen pro kulíšky, které jsem napsala (vyšla k Mezinárodnímu dni předčasně narozených dětí 17.11.).
  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1437x

Edith Holá

recenze: krimi Vražedná vášeň

Obálky knih Markéty Harasimové evokují dojem, že jde o červenou knihovnu. Navíc spisovatelka je krásná blondýna, tudíž může být čtenář jejími posledními knihami zaskočen. Sama autorka říká, že k červené knihovně má negativní vztah

13.1.2016 v 14:27 | Karma: 9,42 | Přečteno: 357x | Diskuse| Ostatní

Edith Holá

Recenze: Konstelační román Dcery

Vypadá to, že moje recenze na knihu Dcery bude první. Žádnou jinou jsem na netu nenašla. Vůbec se mi nechce si dovolit na takovou knihu recenzi. Bude to spíše o dojmech z ní.

26.12.2015 v 21:07 | Karma: 14,67 | Přečteno: 1024x | Diskuse| Ostatní

Edith Holá

Pišme zase na psacím stroji aneb Literární miniglosy 2

Uplynul další týden a je tady druhý díl. Poněkud vážnější než minule. Poněkud sarkastičtější a rozčílenější. Než si to přečtete, už budu zpátky z knihovny. Zapůjčím si pár zahraničních autorů. Zásadně kupuji jen české autory.

4.10.2015 v 12:15 | Karma: 8,72 | Přečteno: 177x | Diskuse| Poezie a próza

Edith Holá

Literární miniglosy 1

Několik měsíců přemýšlím nad svým nápadem psát literární miniglosy. V ČR je literárně-mediální scéna natolik komplikovaná, prošpikovaná závistí, kdo s kým ka a neka, že je to na virtuální kopanec.

27.9.2015 v 15:51 | Karma: 8,35 | Přečteno: 173x | Diskuse| Kultura

Edith Holá

Kdo jsou Lucie Bílá a Ivan Trojan v literatuře?

V jedné příloze o knižních novinkách píše literární historik o tom, že „česká próza potřebuje kvalitní mainstream, že potřebuje své Lucie Bílé a Ivany Trojany.“

14.6.2015 v 9:33 | Karma: 9,17 | Přečteno: 396x | Diskuse| Společnost

Edith Holá

Spisovatelé vs. kritici v propadlišti dějin

Distancuji se od filozofujících nářků na Sjezdu spisovatelů, především od slov bezmoc a tématu: vše už bylo napsáno.

9.6.2015 v 11:19 | Karma: 12,81 | Přečteno: 453x | Diskuse| Ostatní

Edith Holá

Pod sněhem

Zvažuji, zda psát zamyšlení o knize „Pod sněhem“, když jsem ráda, že už ji mám dočtenou a za pár dní ze mě příběh vyprchá a možná si sem tam vzpomenu na něco z něj, co bude rezonovat s tím, co budu zrovna prožívat.

5.4.2015 v 20:39 | Karma: 9,28 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ostatní

Edith Holá

Spisovatelé jsou jenom muži aneb čekání na velký román

Nedávno byl benjamínek se školkou na návštěvě knihovny. Cestou domů mi vyprávěl, jak to bylo prima, že jim paní knihovnice četla z knížky od pana spisovatele. Vzpomněla jsem si na téměř válečnou debatu mezi blogery, kdo je a kdo není spisovatel a jen tak jsem se zeptala, jestli maminka, když píše pohádky, je spisovatelka. "Ne, mami, spisovatelé jsou jenom muži," obrátil oči v sloup můj předškolák.

5.2.2014 v 18:50 | Karma: 7,82 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Edith Holá

Rozhovor: Temné stránky spisovatelky Vilmy Kadlečkové

Za poslední rok jsem vyzpovídala několik českých autorek, jejichž knihy ke mně někdy připutovaly náhodou, jindy jsem si je zakoupila na základě recenze. Ano, ještě patřím k těm, co nejen rádi čtou, ale i knihy, které mě zaujmou, kupuji, protože se s nimi nerada loučím... Rozhovory si můžete přečíst na mém blogu o inspirujících ženách. Jednou z nich je bezesporu Vilma Kadlečková, která momentálně slaví úspěchy u čtenářů i kritiky svým Myceliem. Pětidílná sci-fi. Třetí díl už nás čeká v květnu. Od té doby, co jsem se potkaly na natáčení „Tři minuty s...“, což je pořad na podporu české literatury (videa najdete na youtube), tak si tykáme. Otázky jsou dost neformální. Vzhledem k tomu, že nepatřím ke čtenářům sci-fi, tak možná i netradiční...

29.1.2014 v 23:00 | Karma: 11,25 | Přečteno: 775x | Diskuse| Společnost