šokové

Edith Holá

Marksová, Killénová, Barnevernet

Norské sociální úřady se řídí už třicet let ideologií psycholožky Kari Killénové, letí mediálním světem. Barnevern je přebral doslova. To, co se tam děje, není tedy záležitostí posledních pár let, jen se to už nedařilo tutlat.

23.1.2016 v 20:26 | Karma článku: 35.71 | Přečteno: 1500 | Diskuse

Edith Holá

Sophiina volba po česku

„Mezinárodní adopce je však po letech traumatizujícího života jedinou šancí, jak se dostat do láskyplné náruče rodičů,“ argumentuje ministryně práce a sociálních věcí Marksová. Obhajuje tím roztržení dvou sourozenců z DD.

22.1.2016 v 14:59 | Karma článku: 24.86 | Přečteno: 810 | Diskuse

Edith Holá

Kdy lékaři u nás selhali...

Oficiální medicína se málokdy přátelí s přírodní. Už to trvá roky. Když člověk najde lékaře, který je opravdu MUDr., a přidá k chemii přírodu, člověka bere celistvě a ne jen kousek, který mu podle aprobace přísluší, je to zázrak.

7.11.2015 v 13:19 | Karma článku: 20.75 | Přečteno: 1132 | Diskuse

Edith Holá

Adoptovaný má také právo na rodokmen předků

Už několik let jsou populární rodokmeny. Na blozích se to hemží články o tom, jak dotyčný našel až svého prapraprapředka v nějaké kronice. Moje kolegyně v práci tím žije už pár měsíců. Jde do takové hloubky, že u svých příbuzných z jiných století čte i knihy o té době, aby si uměla představit, jak žili. Dohledává si v knize o módě, jak chodili oblečení. Zjišťuje, jak se v oněch časech jedlo, vařilo, hospodařilo.

16.1.2015 v 8:40 | Karma článku: 13.73 | Přečteno: 802 | Diskuse

Edith Holá

Ve třídě fízluj

Praktiky, jak udržet děti ve třídě v klidu i o přestávce jsou zřejmě různé. Nejlepší je o nich nevědět. Tak funguje většina rodičů, že žije v blahé nevědomosti o čemkoliv, co se v budově, kam ráno vstrčí dítě, děje.

6.12.2014 v 12:40 | Karma článku: 13.51 | Přečteno: 915 | Diskuse

Edith Holá

Homofobie v rodinách

„Kde je to dývko o těch buznách?“ zeptal se mě po telefonu manžel, když odcházeli z domova vrátit dývka do půjčovny. Lapla jsem po dechu a doufala, že to neslyší naše děti.

19.8.2014 v 13:48 | Karma článku: 29.47 | Přečteno: 6162 | Diskuse

Edith Holá

Tři bratři a praskání kloubů

Pohádka Tři bratři za námi. Dobrej byl dobrej, zlej zlej. Ale tak jednoduché to dnes není. To by nebyla pohádka současnosti, takže bratři - potenciální princové - měli ještě i jiné vlastnosti, které je nějak předurčovaly k tomu, koho si najdou za nevěstu a jaké trapnosti při tom zažijí, aby je to změnilo nebo alespoň žena přivřela oko a vzala si ho. Myslím, že by se mělo najít pro tento filmový styl jiný název než pohádka. Nebo jsem ze staré školy. Když jsem poprvé viděla "Tajemství staré bambitky", tak jsem po celou dobu nevěděla, zda si tvůrci ze mě udělali srandu nebo jestli jsou blázni (používat silnější pojmenování nebudu, ale měla jsem i vztek, že princ v roli Kluse je takový jeliman).

17.8.2014 v 20:30 | Karma článku: 16.10 | Přečteno: 1477 | Diskuse

Edith Holá

Vždyť je to jen děloha

Etolog Konrad Lorenz kdysi popsal civilizační hříchy. Jeden z nich byl o změkčilosti. To ani netušil, že jednou přijde doba, kdy se samy ženy zřeknou své síly. Ženy, o kterých se říká, že jsou silnějším pohlavím právě proto, že dokážou život ustát se vším všudy, že dokážou rodit, starat se o dítě s jinakostí... A tato změkčilost se bude maskovat slovy: každý má právo naložit se svým životem, jak chce a druzí dodávají: nevidíme do jejich příběhu, nemáme vůbec právo soudit jejich příběh,... A jak jinak se hledá etika než na příbězích lidí?

8.8.2014 v 12:50 | Karma článku: 32.77 | Přečteno: 8850 | Diskuse

Edith Holá

Chceme jen růžové, krásné a zdravé miminko

Během odpoledne mi tři lidé na facu poslali odkaz na článek o rodičích, kteří si od surogátní matky vzali zdravé dítě a druhé s Downovým syndromem jí nechali. Někdy si připadám jako poradce na surogaci u nás. A to jsem napsala o tom jen román. Sama jsem žádné dítě nikomu neodnosila a jakožto plodná žena jsem po nikom tuto službu žádat nemusela.

2.8.2014 v 22:56 | Karma článku: 16.72 | Přečteno: 2530 | Diskuse
Počet článků 39 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1437

Napsala jsem dvě knihy: autobiografickou "CESTA K MÝM MATKÁM" (o mém životě v adoptivní rodině a nalezení biologické matky, Nakl. JOTA 2012). V květnu 2014 mi vyšel druhý román "O ŽENÁCH A O LÁSCE", který je na základě zkušeností mnoha žen se surogátním mateřství u nás. Byl oceněn Akademií literárního salonu Blinkr a získal druhé místo.

Jsem koordinátorkou a spoluautorkou projektu Pohádky pro kulíšky. Za terapeutické pohádky pro rodiče předčasně narozených dětí ke čtení na JIP a práci na celém projektu pro o.s. Nedoklubko jsem byla v roce 2012 oceněna Purpurovým srdcem. Aktuálně vyšla kniha na neonatologické JIP "Vítej, kulíšku", v níž je Sedm duhových pohádek nejen pro kulíšky, které jsem napsala (vyšla k Mezinárodnímu dni předčasně narozených dětí 17.11.). Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz