Chceme jen růžové, krásné a zdravé miminko

2. 08. 2014 22:56:00
Během odpoledne mi tři lidé na facu poslali odkaz na článek o rodičích, kteří si od surogátní matky vzali zdravé dítě a druhé s Downovým syndromem jí nechali. Někdy si připadám jako poradce na surogaci u nás. A to jsem napsala o tom jen román. Sama jsem žádné dítě nikomu neodnosila a jakožto plodná žena jsem po nikom tuto službu žádat nemusela.

Mezi námi jsou ženy, které opravdu dokáží odnosit dítě jinému páru. Nechají si v pravit do svého těla cizí vajíčko oplodněné cizím mužem. V některých zemích je to zakázáno, v jiných se z toho stala surogátní turistika. Bílým ženám nosí ženy s tmavou pletí v domech pro to určené. Děti své nosičky nikdy neuvidí. Domov na devět měsíců jako by nebyl.

Možná má slova budou krutá, ale lidé, kteří spolu nemohou mít dítě, k sobě nepatří. Buď se s tím smíří nebo jdou od sebe. Ženy, které nemají ženské orgány v pořádku a kvůli tomu nemohou mít dítě, nemají mít děti. Lidé, kteří si dítě mohou vybrat, až když je narozené (adopce, pěstounská péče, surogátní mateřství) podle mě tíhnou k selekci. Kdo by si dobrovolně koupil nehezkou housku, rozměklé rajče, žampiony s plísní? Když si můžete něco vybrat, jak si vyberete? Ještě vědomě to nějak zpracujete, ale podvědomě? Domnívám se, že ženy (i muži), kteří nemají vlastní dítě mohou tíhnout k převýchově. Ne k výchově. Mít ho tak jako by byl po mně.

Kdysi jsem také bojovala s neplodností. Vím jaké to je každý měsíc se hroutit, že matka příroda je zase silnější. Nikdy jsem však nesáhla po jiné metodě než přírodní. Jsem si jistá, že kdyby selhaly a zůstala bych bezdětná, tak bych žádnou umělou metodu nepodstoupila. Neodsuzuji tyto neplodné ženy. WHO od roku 1977 vidí neplodnost jako nemoc a každý má právo na léčbu nemoci všemi dostupnými prostředky. Umělé oplodnění nám umožnilo z ženy udělat živý inkubátor. Ten jev tu je a není možné před ním zavírat oči nebo ho dokonce zakazovat. Lidem, kterým jednoho dne spadne do náruče dítě a žena ho nenosila ve svém těle, jim bych doporučila přípravu, sebezkušenostní výcviky... Jde jim přeci o potřeby dítěte a nejen o vlastní: já chci dítě zdravé, krásné, růžové...

Autor: Edith Holá | sobota 2.8.2014 22:56 | karma článku: 16.72 | přečteno: 2530x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.24 | Přečteno: 261 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 18.67 | Přečteno: 447 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.14 | Přečteno: 111 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.13 | Přečteno: 595 | Diskuse
Počet článků 39 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1437

Napsala jsem dvě knihy: autobiografickou "CESTA K MÝM MATKÁM" (o mém životě v adoptivní rodině a nalezení biologické matky, Nakl. JOTA 2012). V květnu 2014 mi vyšel druhý román "O ŽENÁCH A O LÁSCE", který je na základě zkušeností mnoha žen se surogátním mateřství u nás. Byl oceněn Akademií literárního salonu Blinkr a získal druhé místo.

Jsem koordinátorkou a spoluautorkou projektu Pohádky pro kulíšky. Za terapeutické pohádky pro rodiče předčasně narozených dětí ke čtení na JIP a práci na celém projektu pro o.s. Nedoklubko jsem byla v roce 2012 oceněna Purpurovým srdcem. Aktuálně vyšla kniha na neonatologické JIP "Vítej, kulíšku", v níž je Sedm duhových pohádek nejen pro kulíšky, které jsem napsala (vyšla k Mezinárodnímu dni předčasně narozených dětí 17.11.). Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...