Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZK

Z24d36e89n81a 36K27o47č16í

27. 1. 2014 11:31

Už některý stát zavedl zrušení psacího písma na základní škole ?

0 0
možnosti
MP

„‚Podnětem k pilotnímu ověřování tohoto písma byly hlavně dotazy rodičů žáků, kteří měli zkušenosti se vzděláváním v zahraničí, například ve Velké Británii, USA, Finsku, Dánsku, kde žáci běžně používají tiskací písmo,‘ připustilo ministerstvo.“

Tolik citace z http://www.lidovky.cz/revoluce-na-skolach-pismo-comenia-script-dostalo-zelenou-pzy-/veda.aspx?c=A121218_130744_ln_veda_khu

1 0
možnosti
Foto

vidím, že konzervy ideový souboj drtivě vedou...blbá zpráva pro zemi. S těmito lidmi nikdy žádný pokrok nehrozil. Dovedou si jakékoli zakonzervování součadného stavu obratně vyargumentovat a sami zomu často i věří. Jsou ale spíše brzdou než přínosem.

P.S. Proč se vlastně zrušili ti pivovarští koně? evíte někdo?;-)

2 0
možnosti
RP

Lidi je sežrali v buřtech a pozdě si uvědomili, že pochybili. Od té doby tady máme ta šílená auta, hluk, smrad, plné ulice a vůbec tyhle novoty.

2 0
možnosti
EH

E54d45i78t22h 22H43o28l23á

25. 1. 2014 13:22

Přečetla jsem si všechny Vaše komentáře. Některé argumenty vypadají jako kdyby děti s dys spadly rovnou do pytle blbé a neschopné. To samozřejmě už ani nemusím tady psát, že tomu tak není. Dost často právě patří mezi velmi inteligentní. Svou inteligencí často svůj handicap táhnou natolik, že vlastně se nepozná nebo až mnohem později. Srovnávat zrušení psacího písma s tím, že by se za chvíli zrušila matika, protože jsou děti, kterým také nejde, je také absurdní. Sčítat, odčítat, násobit, dělit, procenta musíme umět všichni... Ale těžší matematické úlohy se prostě učí později. Považuji formu psacího písma za zbytečnou zátěž pro prvňáčky. Pro čtení jim to nepomůže, protože v knihách psací písmo najdou jen lupou a jen v některých... Dopisy téměř už nikdo nepíše a vzkazy na lednici mohou být tiskacím:-) Textovky a emaily mnohdy děti se naučí již před nástupem do první třídy, protože jim tiskací písmo prostě jde a všude ho diví. Stejně jako mému synovi. Je schopen napsat email nebo kus textu na počítači. Proč by se psací písmo nemohlo opravdu vyučovat později? Proč má mít horší známky jen proto, protože mu nejde krasopis a zapomíná čárky a tečky, což je jeden ze znaků dysgrafie? Opravdu to nepomáhá motivaci k psaní a vůbec ve vztahu ke škole, kterou měl rád, ale poslední dobou říká, že když je stejně nejhorší, tak tam chodit nechce. Je to přeci absurdní, když umí číst (monohé děti ještě v jeho třídě slabikují), počítá, násobí a jiné děti v jeho třídě sotva umí sčítat do deseti. Naštěstí učitelka patří spíše k těm lepším, takže už to řešíme... Učit se pět let něco, na čem se zkazí třeba i vztah ke škole, a pak na druhém stupni už to nemuset umět a celý život to vlastně nepoužívat, je prostě o školství, které je nepružné a pozůstek z dob Marie Terezie...

2 5
možnosti
Foto

Nejlepší je, necítit se ublíženě, tento pocit zásadně nevštěpovat dětem a umožnit jim, aby prošly "tvrdým" výcvikem. 

Život není peříčko, ale těžká kláda, a lehko na cvičišti = těžko na bojišti.

Úlevy, úzkostlivé ochraňování a umetání cestiček nakonec dětem ublíží.

Překonávání překážek jako takové má svůj smysl, a to bez ohledu na to, jaké ty překážky konkrétně jsou.

8 1
možnosti
RP

BTW, Comenius script je hloupost :-) Nemyslím tím obecně zjednodušené písmo, ale jmenovitě tento řez písma. Měl odstranit zbytečné kudrlinky, ale při tom je plný kudrlinek. Navíc je licencovaný a musí se za něj platit, což je zjevně jediný důvod, proč byl prosazen.

Sám jsem už tak od třetí třídy samovolně přešel na cosi podobného, samozřejmě bez kudrlinek, jen tak okoukaného z tisku. A nikdo se nezlobil (za hluboké totality!), pokud to po mě přečetli, bylo vše ok.

4 0
možnosti
AK

No víte, školy nemám, ale když se posmíváte mému psaní, neměla jste napsat "při tom" dohromady? ;-)

0 0
možnosti
AK

No jestli to tomu chlapečkovi, nejde, tak buďto se to pílí naučí, nebo prostě ne. Proč dnes panuje názor, že všichni se musí být schopni naučit všechno; hned okamžitě bez potíží? Prostě všichni mají právo všechno umět; to je ale nesmysl. Někdo je víc nadaný na jazyky, někdo na matiku, umění.... Takže se pojede podle těch nejhloupějších, aby měli falešný pocit, že vlastně všechno perfektně ovládají?!

Jedno z mých dětí také mělo náznaky dislekcie. Po mnoha letech pilného trénování čtení (každý den v roce!!) byly problémy překonány. 

Paní přeji mnoho trpělivosti!

3 0
možnosti
MP

K větě „No jestli to tomu chlapečkovi, nejde, tak buďto se to pílí naučí, nebo prostě ne.“ mám dost zásadní námitku: Otázka stojí, proč se to vlastně má učit. To se vyučuje psací písmo jen proto, aby se ho chlapeček naučil? Není to samoúčelné? Proč se třeba nevyučuje krasopis, jehož výuka byla zrušena někdy před 80 lety? Navíc se tu dopouštíte nefér argumentace, když zaměňujete formu (typ písma) s obsahem (znalosti matematiky).

2 1
možnosti
SN

:-) Zažil jsem osobně ještě hodiny krasopisu, do sešitu s velkými linkami. Uvolněná ruka, pěkné, spojované plynulé písmo. Samozřejmě dobře čitelné. I když teď už píšu většinou na PC, pořád si na něm zakládám, a pokud musím něco napsat, dám si záležet. Okolí pěkné písmo vnímá pozitivně. Chtěl by se také zmínit o svém otci, sedlákovi, s celkem na tu dobu bohatou knihovnou, to bylo písmo(psací), do pozdního věku, jak z tiskárny. O dyslekticích a disgraficích slyším až posledních dvacet let. Před tím, byl někdo buď chytrý, nebo nechytrý. Život šel dál a žádný to neřešil. Současná doba mi připadá tak, že všichni vymýšlí, aby děcka co nejméně musela pracovat a přemýšlet. Pro ně je nejlepší sedět u kompu a mastit tam stupidní hry. (mám takového vnuka, dyslektika, ale překonal to.)  Je to cesta do pekel a k primitivismu !   !!!!!!

8 0
možnosti
ZS

"...aby děcka co nejméně musela pracovat a přemýšlet". Taky mám ten dojem. Nedávno tu proběhly diskuse o tom, že by se mělo zrušit i/y, mně/mě, z/s a další "chytáky", které našim miláčkům ztěžují život. Za chvíli zruší násobilku, děti se budou učit počítat jen do dvaceti. To ostatní si přece sjedou na kalkulačce v mobilu ;-D.

9 0
možnosti

I97v83o 26Ž35á57č79e47k

25. 1. 2014 2:18

Nebudu se plést do diskuse o levých a pravých hemisférách, protože si myslím, že o tomhle i příslušní vědátoři vědí stále ještě příliš málo, i když to samozřejmě nemohou přiznat. Ale pokud jde o to rozvíjení jemné motoriky, to má něco do sebe. Krasopis je svým způsobem samoúčelný dril, který ale učí člověka dělat nepatrné pohyby prstů tak, aby dosáhl kýženého výsledku.

Já jsem vždycky škrábal a škrábu dodnes, ale ono se to projevuje i při jiných činnostech. Např. nedokážu rozklepnout vejce a oddělit bílek od žloutku, vždycky se mi to smíchá dohromady. Takže kuchařské recepty, kde se mají použít samostatné bílky nebo žloutky, jsou mi zapovězeny. A to je samozřejmě jen jedna z mnoha činností, které nejsou v mých možnostech. Podle mě to souvisí s tím nezvládnutým krasopisem - jemná motorika, lidově řečeno šikovné prsty. Na to člověk nemusí být žádný vědátor.

Krasopis není cílem, nýbrž prostředkem, jak děti mohou zvýšit šikovnost svých prstů. Hokejisté také chodí do posilovny zvedat činky, přestože na ledě pak žádné nezvedají. Určitou činností lze trénovat na činnosti jiné.

9 0
možnosti
Foto

K27a34r25e84l 61C13a71c60h

25. 1. 2014 17:26

Nic proti cvičení jemné motoriky. Tu ovšem lze cvičit i pokusy o úhledné psaní písma Comenius script. Navíc to má tu výhodu, že je větší šance, že toto písmo bude žáček používat i ve vyšším věku, takže nebude cvičit motoriku na něčem, pro další život málo použitelném.

0 0
možnosti
PV

Veřejnost požaduje, aby měl učitel vyšší a vyšší vzdělání. což je samozřejmě dobře, nic proti. Ale proč tedy někteří rodiče plkají do věcí, kterým absolutně nerozumí. Budeme učit podle nejhloupějšího žáka, který není schopný se naučit psát? Zatím to zvládly milióny Čechů, Moravanů i Slezanů a máme to měnit kvůli několika netrpělivým maminkám? Moje matka naučila, samozřejmě ve spolupráci s učitelem, psát šest dětí, to bylo nějakých domácích úkolů... A to tiskací písmo? Je dobře, že se na školách neujalo a je k němu odpor. To dítě se totiž psaním neučí jen psát slova, ale vytváří si i jiné dovednosti, trénuje levopravost mozku....je toho mnohem víc... A nic na tom nemění, že dnes píšeme klávesnicí, kvůli tomu nebudeme rušit psaní.

13 0
možnosti
MP

Proč se nepoužívá fraktura? Přestala se používat, protože žáci byli hloupí a nezvládli se jí naučit? Nebo proto, že se přežila? Jaký je největší přínos spojitého písma? Spočívá v tom, že zmenší riziko kaňky, když zvednete hrot pera.

A tvrzení, že je k tiskacímu písmu odpor, je stejně pravdivé, jako že bylo veřejností přijato kladně. Obojí je polopravda a jako argument je to nepoctivá lež.

Pokud jde o levopravost mozku, obávám se, že je to jen „zbožné přání“ zastánců psacího písma, ale že ve skutečnosti neexistuje žádná seriózní studie,m která by něco takového potvrdila.

0 3
možnosti
FV

Je tady spousta obhájců psacího písma, někteří dokonce tvrdí, že zrušením psacího písma by utrpěla celá výuka... Kolik z těchto obhájců dnes píše psacím? Já ve svém okolí znám možná tak dva lidi. Takže proč se tohle vlastně učit? Aby s tím dítě 5 let psalo a pak to stejně zapomnělo?

2 4
možnosti
PM

P33e45t33r 79M92u59r34č73e97k

24. 1. 2014 22:46

Nebylo by nejjednodušší psát morseovkou? Tečku a čárku snad zvládne každý.;-D;-D;-D;-D

3 3
možnosti
MP

Proč nepíšete lomeným písmem? To bylo přece krásné, estetické, a namísto něho –  aby se vyšlo vstříc těm hloupějším, se začalo používat psací písmo, protože to přece zvládne každý, mysleli si odpůrci fraktury. Nebo že by to bylo jinak?

1 1
možnosti
  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1437x
Napsala jsem dvě knihy: autobiografickou "CESTA K MÝM MATKÁM" (o mém životě v adoptivní rodině a nalezení biologické matky, Nakl. JOTA 2012). V květnu 2014 mi vyšel druhý román "O ŽENÁCH A O LÁSCE", který je na základě zkušeností mnoha žen se surogátním mateřství u nás. Byl oceněn Akademií literárního salonu Blinkr a získal druhé místo.

Jsem koordinátorkou a spoluautorkou projektu Pohádky pro kulíšky. Za terapeutické pohádky pro rodiče předčasně narozených dětí ke čtení na JIP a práci na celém projektu pro o.s. Nedoklubko jsem byla v roce 2012 oceněna Purpurovým srdcem. Aktuálně vyšla kniha na neonatologické JIP "Vítej, kulíšku", v níž je Sedm duhových pohádek nejen pro kulíšky, které jsem napsala (vyšla k Mezinárodnímu dni předčasně narozených dětí 17.11.).