matka aspíka

Edith Holá

Snídaně se synem aspíkem

Nejsem odborník, ale maminka skoro desetiletého aspíka. Něco vím z APLy, něco z knih, něco od jeho asistentky pedagoga a spoustu mám vypozorovaného ze vztahu se synem.

15.12.2015 v 12:46 | Karma článku: 17.19 | Přečteno: 646 | Diskuse

Edith Holá

Autisté změnili svět a teď se z nebe smějí

Jako maminka dítěte s Aspergerovým syndromem se snažím pochopit jeho vidění světa, jeho přemýšlení... a o tom všem i o jiném píšu sem tam nějakou kapitolu. V počátku mi pomohlo najít si, kdo ze slavných byl aspík nebo autista.

8.11.2015 v 9:22 | Karma článku: 13.82 | Přečteno: 1155 | Diskuse

Edith Holá

Bít či nebít aneb zkrocení draka

Už dva roky víme, že náš syn, kterému je dnes 9,5 let nemá ADHD ale Aspergerův syndrom. Fáze, kterými jsem si prošla, by leckterý psycholog určitě odfajfkoval jako správné... Dnes už jsem ve fázi pozitivního přístupu.

17.10.2015 v 11:17 | Karma článku: 18.90 | Přečteno: 918 | Diskuse

Edith Holá

Pozor na hračku Kaiův letoun Airjitzu

Ludvík Vaculík řekl: „ Nemyslím, že je správné, aby si někdo myslel, že když popíše všecko, co špatného udělal, že tím dostane rozhřešení, že už je nevinný. Není. Jsi vinen, ale přiznáváš vinu.“

3.10.2015 v 15:55 | Karma článku: 10.71 | Přečteno: 338 | Diskuse

Edith Holá

Rozhovory s aspíkem

Pochopila jsem, že děti, které spadají do poruch autistického spektra, potřebují i nejbanálnější situace procvičovat. Náš starší syn má Aspergerův syndrom. Víme to přes rok a stále se s tím učíme žít, smiřovat a často jsme v šoku.

27.8.2015 v 11:17 | Karma článku: 16.00 | Přečteno: 655 | Diskuse

Edith Holá

Jak jsme nevyhodili trenky

Děti, které mají svůj svět, vás učí nahlížet téměř na vše jinak. Někdy je to k pláči, jindy se zasmějete. Mnohdy cítím obojí naráz. S těmito dětmi se i banální záležitost jako jsou roztrhané trenky řeší všelijak.

22.6.2015 v 11:46 | Karma článku: 16.11 | Přečteno: 801 | Diskuse

Edith Holá

České školství má ještě daleko k inkluzi

Roky se už píše o integraci dětí s nějakou jinakostí. Poslední dobou se mluví spíše o inkluzi. Koho se to netýká, moc o tom neví. Bohužel jsem zjistila, že i toho, koho se to týká, často také neví nic.

4.6.2015 v 16:02 | Karma článku: 11.84 | Přečteno: 1342 | Diskuse

Edith Holá

Národní divadlo je moje trauma

Než se naučíte správně zacházet s dítětem, které má Aspergerův syndrom, čeká vás mnoho perných chvilek...

13.4.2015 v 18:00 | Karma článku: 14.46 | Přečteno: 663 | Diskuse

Edith Holá

Co to proboha je Aspergerův syndrom?

Málo kdo zná pojem Aspergerův syndrom. Sem tam to ti, co už mají děti, zaslechnou a jejich reakce jsou dvojí: děs a dítě vědomě posílají do speciálních škol nebo naopak používají věty „vždyť vypadá normálně, tak co to řešíte“. Obě

28.3.2015 v 15:29 | Karma článku: 27.29 | Přečteno: 5163 | Diskuse
Počet článků 39 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1437

Napsala jsem dvě knihy: autobiografickou "CESTA K MÝM MATKÁM" (o mém životě v adoptivní rodině a nalezení biologické matky, Nakl. JOTA 2012). V květnu 2014 mi vyšel druhý román "O ŽENÁCH A O LÁSCE", který je na základě zkušeností mnoha žen se surogátním mateřství u nás. Byl oceněn Akademií literárního salonu Blinkr a získal druhé místo.

Jsem koordinátorkou a spoluautorkou projektu Pohádky pro kulíšky. Za terapeutické pohádky pro rodiče předčasně narozených dětí ke čtení na JIP a práci na celém projektu pro o.s. Nedoklubko jsem byla v roce 2012 oceněna Purpurovým srdcem. Aktuálně vyšla kniha na neonatologické JIP "Vítej, kulíšku", v níž je Sedm duhových pohádek nejen pro kulíšky, které jsem napsala (vyšla k Mezinárodnímu dni předčasně narozených dětí 17.11.). Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz